46. Noin 1,5 kuukauden tilannekatsaus

Tässä noin kuuden viikon kohdalla on hyvä vetää yhteen ryhtiliikkeeni antia. Moni asia on vakiintunut jo hyvälle mallille, samalla monessa asiassa riittää toimeen tarttumista ja hienosäädettävää.

Parhaiten ja poikkeuksitta olen onnistunut ruoka- ja unirytmini vakiinnuttamisessa. Se on jo tosi iso juttu, josta olen ylpeä. Niistä olen pitänyt kiinni myös laivalla, kiireisinä työpäivinä ja kipeänä ollessa. Kipeänä on kyllä tehnyt aamukahvia mieli. 😳

Kodin ulkopuolista liikuntaa olen harrastanut vähemmän kuin haluan, mutta on ookoo lisätä sitä asteittain. Arkiaktiivisuus on ollut kymppitonnissa ja ylikin melkein kaikkina päivinä.

Vaaka näytti tänä aamuna 3,7 kiloa vähemmän kuin vuoden alussa.

Työhygienian ja ruutuimun suhteen annan itselleni eniten pyyhkeitä. Nyt helmikuussa ne eivät ole olleet parhaalla mallilla – se näkyy selvästi energisyydessä ja levollisuudessa verrattuna alkuvuoteen. Tärkeä havainto!

Toisaalta huomaan, että perheen tv-aika ja ruutuhäly tuntuu myös minussa, vaikka seuraisin ohjelmia vain passiivisesti. Silloin on omakin ilta vaikea hiljentää ja vain tuijotella meditatiivisesti kattoon. Vaikka myönnän, että usein kotona Peltorit päässä hiippailenkin.

Joka päivä ja hetki on kuitenkin mahdollisuus tehdä niitä parempia valintoja. Tukea niitä myös toisissamme. Samalla on aina helpompaa pysyä hyvällä jengalla, kun pitää siitä kiinni aamusta, maanantaista tai tammikuun ensimmäisestä päivästä asti.

Nyt huilaan itseni terveeksi asti ja sitten tutkiskelen taas uudella tavalla sisäistä action staraani ja zen masteriani.

Rest. Fuel. Move. -kvartaaliani on vielä 6 viikkoa jäljellä. Ei yhtään pöllömpi meininki!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *