209. Hupsista, uusi logo ja graafinen ilme!

Tänään tein aamulla rivakkaan tahtiin asiakkaiden tekstihommia ja sitten tuli lounaan aika. Mies kysyi minulta, että aionko ruoan jälkeen jatkaa tekstien parissa. ”En vielä tiedä, olen nyt hetken tauolla ja katson, mikä minua sitten kutsuu”, vastasin.

Työpöydän ääreen palattua teki mieli sitten visualisoida hieman näitä nyt hahmottelemiani liiketoimintajuttuja. Aloin pyöritellä erilaisia muotoja ja värejä edustamaan erilaisia viestinnän ja valmennuksen osa-alueita.

Kun sain kokonaisuuden omasta mielestäni nätiksi, tajusin äkkiä suunnitelleeni yritykselleni uuden logon. Tämä logo on samalla kokoelma erilaisia juuri minun näköisiäni värejä ja graafisia elementtejä, joita voin käyttää laajemminkin nettisivuilla ja erilaisissa painotuotteissa. Se on aivan täydellinen!

Tiedän olevani siitä hankala graafisen suunnittelun palveluiden ostaja, että tiedän liiankin tarkasti, millaisen lopputuloksen haluan. Firman tähänastisen tekstilogon suunnittelin itse syksyllä 2013, kun vasta haaveilin yrittäjyydestä, mutta tykkään siitäkin yhä. Ja se sopii myös täydentämään tätä uutta, tekstitöntä logoa.

Toiveena ja haasteena onkin sitten ollut löytää mainostoimistokumppani ja graafikko, jonka kanssa yhteistyö sujuu luontevasti ja joka toteuttaa ja vektoroi suunnitelmani hyvin pitkälti sellaisenaan, mutta samalla viimeistelee kokonaisuuden ammattilaisen otteella.

Visuaaliset hommat jossain määrin saa itsekin väkrättyä, mutta kaikki painoon menevä ja eri viestintäalustoille optimoitu vaatii ammattitaitoa ja kunnon ohjelmistoja. Tässäkin mielessä on kuitenkin kiva olla yrittäjä ja itse saada päättää kaikesta ja valita mieleisensä eri alojen asiantuntijat ympärilleen. Saa tehdä yhteistyötä juuri niiden ammattilaisten kanssa, joiden kanssa puhutaan samaa kieltä ja joiden kanssa yhdessä syntyy se juuri oikea, omannäköinen lopputulos.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *